21. Februar 2020 00:54:11
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29151811
5871 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Blodprøver.. :'(
Lush
Da i skulle ha taget blodprøver og få sygdommen konstateret, gjorde det så ondt?

Jeg er SÅ bange for nåle, jeg opfører mig som en gal og slår og besvimer og går amok når der er en nål i nærheden, kan bare ikk klare det..

Men skal virkelig ha taget mig sammen til at få undersøgt om jeg har sygdommen, for kan bare ikke tabe mig ligemeget hvad jeg gør..

melinka
Hej.
nej syntes ikke det gør undt,.
Det var bare en helt almindelig blodprøve. Er heller ikke vild med at få taget den slags og kigger væk imens den bliver taget. men undt det gør det alså ikkeSmile
Redigeret af melinka d. 31-08-2008 16:44

hubben
Hej :-)

Det gør ikke ondt at få taget blodprøver.Smile

jeg har meget dybt liggende blodårer, dvs, at sygeplejerkserne har meget svært ved at finde de årer de skal brugeSad - men selvom det er svært for sygeplejerskerne, så gør det ikke ondt at få taget blodprøverne.Smile

Jeg er selv MEGET nervøs for blodprøvetagning, og jeg siger det altid til dem der skal tage blodprøverne, at jeg er nervøs.Sad
Jeg kigger væk, og snakker om alt muligt, eller også snakker sygeplejersken om alt muligt.

Et lille bitte prik, lidt ventetid, hvis der skal tappes lidt mere blod og så vupti! er det overstået.Grin

Tænk på hvorfor du får taget blodprøverne, og prøve med nogle rigtig gode vejrtrækningsøvelser - helt ned i maven. Det virker for mig Smile

Held og lykke!Smile

Bimse
Hej Lush.

Jeg er også total angst for nåle og kan slet ikke holde ud at kigge på at folk bliver stukket og jeg skal da slet ikke kigge når det er mig der skal stikkes i..... Jeg kan også godt få det ret skidt - blive dårlig og på grænsen til at besvime, så jeg ligger som regel ned, for så skal jeg ikke bekymre mig om, om jeg besvimer midt i det hele.
Men til det vigtigste af det hele : DET GØR IKKE ONDT! Man kan mærke det lille prik, ja, men ondt gør det ikke.
Men husk at sig til den der tager prøven hvordan du har det - det er vigtigt de ved det, så kan de hjælpe dig godt gennem prøven.
Det skal nok gå - du kan godt Wink
Hilsen fra en der får taget rigtig mange blodprøver, da jeg ikke kun har PCO.....

Lush
Mine årer ligger også meget dybt, de er næsten ikk til at finde..

Får du blodprøver taget med sommerfuglenål, de nåle der er tyndest eller?

Og kan man mon bedøve huden med plaster, det er trylleplaster små børn får?

Hanne
Jeg har heller aldrig ligefrem elsket at få taget blodprøver, men i dit tilfælde, tror jeg ikke det handler om, hvorvidt det gør lidt ondt eller ej... Du har jo total fobi for nåle - og så kan der godt vinkes farvel til sund fornuft og viden om, at det ikke gør ondt.
Og så er det da en rigtig god ide, at spørge til forskellige nåletyper, hvis det kan give lidt ro.
Og som Bimse sksriver, kan du ligge ned.
Fortæl lægen eller sygeplejersken der skal tage blodprøven, at du er bange, så de kan gøre hvad de kan, for at berolige dig..
Det er i hvert fald vigtigt, at din angst for at få taget blodprøven, bliver tagetalvorligt.

Knus HanneHug

Annikalea
HejsaSmile

Er lige som alle andre ikke glad for at nåle.
Men der er mange forskellige nåle. Prøv at bede om at blive stukket med sommerfugle nålen. der sidder et lille rør på sådan så de ikke rykker i nålen hver gang de skal tage et nyt glas blod.. meget mere "rart"

knua AnnikaGrin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Blodprøver Diverse - PCO 2 08-08-2012 21:26
Blodprøver? Er blevet gravid 12 02-12-2011 11:48
Nye blodprøver...tror der er godt nyt! Prøver at blive gravid 2 02-08-2010 21:28
Pludselig helt normale blodprøver... Symptomer - Diverse 1 17-02-2010 12:59
Blodprøver - Metfomin Metformin eller anden medicin 9 12-10-2009 17:36
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0