25. Januar 2021 14:28:00
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31028529
5848 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Mister snart GNISTEN!!! :(
Nams78
Kære piger.

Ihhhhh, er der nogen der er i samme latterlige situation som mig....
Har gået inde ved Svend, og resultatet kom ligesom ikke. (4 IUI-H)
Så bad han vores læge henvise os til Roskilde, og der hørte vi noget (da jeg selv ringede og var ARRIG) 3 mdr efter!!!! Så er der så nu et tons af undersøgelser vi skal have lavet. Fint nok.... - men hvis det er SÅ vigtigt med en røntgenundersøgelse af livmoder og ægge-ting, hvorfor kan man så nøjes med en vandskanning på Nordica?
Nå, men jeg skal ringe og bestille tid når min mens kommer - min HVADFORNOGET??? Den plejer sgu (sorry) at komme med højst 40 dages mellemrum, og nu har jeg ikke haft siden den 2.7!! Hvad sker der? Skal jeg så ligesom vente et halvt år med at få lavet den røntgen? Og blive 31!!-før der sker mere i babyprojekt.....??

Er SÅÅ meget ved at kaste håndklædet i ringen. Er så ked af det hele tiden - og folk der strutter med deres fine maver...()/(&%""#Q"#"#¤%¤&%!!!!!!!!
(er i øvrigt også pisseflov over jeg SLET ikke har evnen til at glæde mig på andres vegne - jeg synes bare det er tarveligt og fejt.....)

Undskyld galden, Angry -ved bare ikke lige hvor den ellers skal bruses ud henne.....

KNUS fra den ulykkelige, frustrerede PCO-tøs, som synes hun gør alt hvad hun kan for sin "sygdom", men at den kun spytter tilbage på hende.....Rose

Mus
Ej puha... jeg er sgu hellere ikke så god til at glæde mig på andres vegne.... får lyst til at skrige når jeg ser de unge mødre, er er så pisse ligeglad med deres børn... de skal bare kigge på en diller så er de gravide... Den røngten undersøgelse du taler om, er det for at se om der er hul igennem....? altså for dine æg..... ? det burde bare være det nemmeste i verden at få et barn, lige pludselig er det bare det sværeste... sender dig lige et stort kram for det kan du vidst godt bruge... ønsker det bedste for jer... du må ikke give op, det kommer til jer.. mvh angela

smedeboel
uha jeg ved ude mærket hvad du mener, maver alle steder den sidste i vennekredsen alderen der trykker vægt der skal af først.

Ja ved hvad du mener det er svært af glæde sig når man så gerne vil selv

www.123hjemmeside.dk/smedeboel
Nams78
Jeg er så glad for I svarer mig - så føler jeg mig ikke så pokkers alene med det her BÆ...
Ja, det er for at se om der er "hul igennem" :-) Men det var den vandskanning jo også, og nu er jeg depri over, om den nu måske slet ikke helt rigtigt fortæller om det hele er normalt, og har vores 4 forsøg været spildt? Min egen læge sagde nemlig, at hun ikke mente en vandskanning var ligeså god til at fortælle om det hele er normalt...
ALLE vi kender er gravide, eller det vil sige deres unger er kommet ud...jeg er så misundelig, at jeg må være grøn i hovedet når vi ser dem. Øv...
Jeg håber også det sker for os, men nogen gange synes jeg det er så træls, at jeg helt er ved at give op....
Og herinde synes jeg også der er mange der bliver gravide nemt, DEM kan jeg til gengæld godt glæde mig for, men alligevel tænker jeg øv hvorfor er det ikke så nemt for mig..
Hvad for noget behandling er I i gang med?

KNUS Rose

smedeboel
Jeg for metformin for af tabe mig, synes dog ikke af det virker det store, ellers er det min egen kamp mod kg, ingen hjælp af hente, og har fået afvide af hvis jeg ikke har smidt 15 kg inden feb lukkes min sag, så er vildt harm på systemet oven i alt det andet

hubben
Kære Nams78

Det kunne have været mig, der skrev dit indlæg, for 3 uger siden... Kan sætte mig så godt ind i dine følelser og din frustration!
Min mand og jeg har villet have børn i 3 1/2 år nu, så ønsket er så brændende, at bliver det værre, går jeg op i røg...Wink
Det skal siges at jeg endnu ikke engang har været igennem insemination endnu.

Men for 4 mdr siden henviste Svend mig til en anden gynækolog, fordi han efter sigende skulle være så hurtig så hurtig. Da jeg kom til den nye gynækolog, var beskeden: tab 8 - 9 kg og så ses vi om 3 mdr!
Jeg begyndte bare at tude bagefter, for det var bare for meget!!!!
Men jeg gik i gang med ændret livsstil og har i dag tabt ca 13 kg fra udgangspunktet Grin Yabbadabbadooooooo!!!

Man skulle så tro, at jeg ville komme i behandling, da jeg den 4. august skulle op til ham, men men men....
Nu skulle jeg "straffes" fordi min krop begyndte at opføre sig mere normalt; jeg begyndte nemlig at få nogenlunde regelmæssig mens (hvilket jeg ikke har haft i 1 1/2 år. Så nu synes han at behandlingen skulle vente til min mens kom igen næste gang...! ARRGGHHH! Jeg kunne have råbt ham ind i hovedet!

Jeg tænkte at det simpelthen ikke kunne passe: nu havde jeg endelig tabt mig, hvorfor så denne straf?

Heldigvis tog jeg kontakt til Svend igen, som i april sagde til mig at jeg skulle kontakte ham igen, hvis der var problemer med den nye læge.
Heldigvis havde han tid allerede ca 2 uger efter :-)

Sidste tirsdag var jeg så inde hos ham, hvor min mens også startedeSmile Perfekt!!! For en gangs skyld gjorde min krop som jeg ville!

Han sagde at min anden læge, da vist var "dum", og satte mig i gang med pergotime med det sammme.

Jeg går nu og venter på at det bliver lørdag, hvor jeg skal scannes for at se om mine æg er vokset...
Jeg har ikke prøvet alt det her før, så jeg kan ikke sætte mig helt ind i det med at det ikke er lykkes for dig 4 gange - men det må godt nok være hårdt!
Jeg prøver på at drosle mine forventninger ned, så jeg ikke får alt for stor en nedtur, hvis/når æggene ikke er vokset eller hvis/når jeg ikke bliver gravid ved insemination.

Mht. at alle har gravide maver og små skønne babyer - ja, så har jeg det på fuldstændig samme måde! Jeg bliver næsten helt vred indeni, g jeg bliver p.... misundelig!!!
Og jeg HADER at føle sådan!!! Det er slet ikke mig; jeg plejer at glæde mig på andre folks vegne, når der sker noget godt i deres liv. Men jeg er så fyldt med mit ønske om graviditet, at jeg har svært ved at se udover min egen næsetip... Sørgeligt at det er sådan, men det er ikke til at ændre pt.
Jeg prøver at trøste mig selv med, at jeg ved, at jeg aldrig ville føle sådan normalt...!
Jeg viser også kun glæde, når folk fortæller mig om deres graviditet og fortæller om deres barn, men bagefter..... Åååh, hvor er det hårdt! Og så tager man sig lige en tudetur!

Det blev vist en lidt længere smøre, men når man først går i gang, er det rart at få "renset2 ud...
Smile

FingerscrossedFingerscrossedFingerscrossedFingerscrossedFingerscrossed Jeg krydser fingre for at der snart sker noget med din sag, og at du snart bliver gravid FingerscrossedFingerscrossedFingerscrossedFingerscrossedFingerscrossed

HugHugHug

Nams78
Kære Hubben.

Jeg føler med dig. Men nu ser det heldigvis lidt lyst ud, så nu krydser jeg alt hvad jeg kan for jer!!
Det skal altså lige siges...at under de 4 forsøg, fik jeg at vide min elskede mor havde ondartet cancer i hele underlivet. 2 måneder efter mistede vi hende. Så hvis det er nogen "trøst" for dig, så var min krop fuldstændig ude af balance. Jeg sov næsten ikke, jeg græd bare og græd og græd og græd. Føden vi fik var dagens ret fra det cafeteria hvor mor nu var indlagt, og motion var en by i Rusland. Jeg ønskede ikke fertilitetsbehandling, men min mor blev så dybt ulykkelig da jeg sagde det, at vi fortsatte for hendes skyld. Kunne simpelthen ikke byde hende den sorg, oveni alt det med kræften. Dagen inden hun gik bort var der jeg blev insemineret for 3. gang, og da jeg kom hjem, fortalte jeg hende, at jeg var bare helt sikker på der var bingo. Jeg ved jo ikke om hun hørte mig. Men det håber jeg. At der så ikke var bingo, ja det er så en anden snak. En masse kloge hoveder har sagt, at det at jeg var i sådan en krise ikke burde betyde noget for det at lave børn. DET TROR JEG NU SLET IKKE!!!!
Så mist ikke modet. Tror nu det er forklaringen på at det ikke er lykkedes for os. Det håber jeg lidt...
Nu har jeg det bedre. Jeg motionerer, spiser ordentligt og alt det vi nu skal.
Så fik talt med Svend (den guldklump) og han sagde jeg skulle komme til skanning, så vi kan se om alt er ok. Så det skal jeg tirsdag.
Ellers kunne de vist sætte mens igang? (aner ikke hvordan det foregår...)
Men jeg er stadig lidt hys vil jeg sige...er træt af det træge system. Og imorgen skal vi op på sygehuset med min kærestes sæd, der skal testes igen-igen (meget romantisk) Smile
Og lørdag - ja der skal vi ud og besøge vores venners lille 1 uge gammel babypige.............................skønt........find en grimasse der kan passe ikke :-)
Jeg ønsker jer alt held og lykke, og tak fordi du skrev din historie. Det betyder meget for mig....

Kram Rose og pøj-pøj ThumbsupThumbsup

Nams78
Kære smedeboel.

hvem kontrollerer din metforminbehandling? for synes nemlig jeg har hørt, at dem det ikke umiddelbart virker på, skal reguleres op i dosis? Kunne det være derfor?
Der er et eller andet andet medicin man kan få end metformin, kunne det være en mulighed?
Krydser i hvertfald alt hvad jeg kan for jer........

Kram fra mig Rose

hubben
Kære Nams.

Vores historie ligner hinanden mere og mere...

Hvor er jeg ked af at høre at du har mistet din mor!!! Det gør helt ondt indeni - jeg ved, at jeg ingen trøstende ord kan skrive i din situation, men jeg kan sende dig mine allervarmeste og medfølende tankerRose

Jeg har en mor, som er kræftsyg.
Hun har nu været syg i over 2 år, og det er bølgedal hele tiden.
Llægerne startede med at sige at det var godartet, og vi åndede alle lettet op. Men desværre viste det sig at det er yderst ondartet kræft hun har... For halavandet år siden fik hun amputeret sit ben, og vi troede at canceren var væk.
Det var den ikke, og den har nu sendt grimme metastaser ud, som ikke kan opereres væk. Den form for kræft hun har, er desværre også en meget sjælden form, så lægerne har begrænset viden herom.
Heldigvis har hun det ok nu, og hun kan mange ting igen. Hun har smerter hele tiden, og er på medicin. Hun kunne ikke tåle den sidste kemo, da hendes lever var ved at stå af. Derfor får hun intet cancer-medicin nu... Jeg håber jeg har hende nogle år endnu, men jeg tror desværre at sygdommen vil æde hende op tilsidstSad Puha, det sgu hårdt at sidde og skrive...!

Det må have været så hårdt for dig og din mand. I har sikkert stadig mange følelser at kæmpe med, og du må have så mange tanker at bearbejde...
Ååh, hvor jeg ønsker for dig, at du bliver gravid snart! Det er bare så uretfædigt, at nogen skal have så mange følelsesmæssige tæsk...
Det er er dog dejligt at læse udfra dit indlæg, at du (på trods af overskrften på emnet...) har noget gnist og håb endnuSmile

Jeg er helt enig med dig i, at ens følelsesliv kan have stor betydning for kroppen. Og når man selv er følelsesmæssigt er ude af balance, så tror jeg måske kroppen siger: hov! hun er vist ikke klar til dette nu...!
Det lykkes næste gang!!! 5. gang må være lykkens gang for dig! Jeg krydser alt hvad der krydses kanSmile

Held og lykke med på lørdag..... Jeg er sikker på at du tager det i stiv arm, og når du så kommer hjem og måske er lidt ked af det (selvom du vil HADE at føle misundelsen...), så kan du altid læsse af herHug

Knus og tanker herfra

smedeboel
svar til NAMS78, min metformin bliver tjekket en gang årligt er blevet tjekket 1 gang siden jeg fik det, og der sagde de abselut ingen ting, det er holbæk fersilitetsklinik jeg er til knyttet, og selvom af jeg har hørt en masse godt om dem, har jeg ikke det store til overs for dem se evt min historie "MIN HISTORIE" den fortæller lidt om mine oplevelser med sygehusvæsnet.
Til hubben, hvordan tabte du dig, du må meget gerne dele ud af din erfaring jeg suger til mig alt kan brugesFingerscrossed

hubben
Hej smedeboel

Jeg har før skrevet om min kostplan - jeg lægger lige linket til dig: http://www.pcofor...2#post_932

Kh
Redigeret af hubben d. 05-09-2008 22:12

hult
Hvor er det hele dog uretfærdigt ind imellem, hvor meget skal et menneske kunne klare??

Har ingen ord..... andet end at I er stærke kvinder, der kæmper flot, det beundrer jeg virkelig! Hug Rose
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Mus
hej igen.
jamen er faktisk ikke i gang endnu, for jeg har lige skiftet gyn fordi vi har prøvet i 9 måneder uden held... men har så lige fundet ud af at jeg gå rundt med en kronisk betændelse i min livmoder og det har jeg højst sandsynligt gjort meeeget længe, og det kan man ikke blive gravid af når man har...så tak til min første gyn som sagde jeg bare havde klamydia... ej er ked af at høre det med jeres kære mor.... det var dog skrækkeligt... men har jo selv pco og manden langsomme sædceller... så er ret sikker på at jeg kommer dertil inden længe...Mvh Angela

Nams78
Hej mus.

Har OGSÅ lige fået at vide at manse har langsomme (moderat nedsat - og hvad betyder det) -sædceller. IKKE lige det jeg havde brug for at høre!!!!!
Ihh, uhh, åhhhh er så sur hele tiden, at jeg burde komme i en rekordbog!!!!!%¤&&/()=(/&()
Det var dog frygteligt med den betændelse - ja somme tider skulle man tro at visse læger havde trukket der autorisation (eller hvad det nu hedder) i en automat!! hvor er det for dårligt!
Hvad så nu, har du fået fat i en anden gynækolog? (nu så jeg altså ikke lige hvor du boede, men har du været hos svend?)

Knus fra mig.Rose

Mus
hej igen. jeg bor i kbh, men ynes han er ok min gyn. men nu har jeg så fået klippet et stk af min livmoder mund, og har skide ondt... men bare det hjælper så kan det gøre så ondt som det vil... jeg har seriøst overvejet at klage over min tidligere gyn for det er sgu for dårligt... puha kan blive så arrig...! men solen skinder i dag og jeg har fri, så vil prøvar at tage min positive hat på i dag... knus fra mus

Mary
Kære Nams,
Kan sagtens leve mig ind i det dér med ikke at kunne glæde sig på andres vegne når de bliver gravide. Kan SLET ikke tåle at høre det. Skammer mig meget over det, men på den anden side... Jeg tror heller ikke børn i Afrika kan glæde sig over at vi får noget at spise her i Danmark :-D Har lige droppet kontakten helt til en veninde som blev gravid nærmest ved et uheld. Orkede det bare ikk.. Men pinlige lille mig.. Slet ikke sådan jeg ellers kender mig selv.
Kh Mary
Normalvægtig PCO'er på diæt

Mus
Den var god den med afrika... jeg har altså også lige måtte små droppe en veninde som lige har født... kan simpelyhen ikke overskue det.... ved godt jeg er super ego, men jeg kan simpelthen ikke overskue det lige pt...Sad

Mary
Uuuh, kender osse godt dét med at være ARRIG!!! Lige præcis dét man er.. På krigsstien, og ALLE er bare iriterrende! Helt ned til at man ikk kan holde ud at de trækker vejret!!
Synes langt om længe min metformin hjælper. Var ellers angrebet af bumser og hurtigt voksende hår - Desværre ikke det på hovedet. Og følte mig totalt spærret inde i min krop, som ellers havde været venlig nok til at smide et par kilo. I alle mine år med DianeMite, har jeg været helt bumsefri og håret voksede væsentligt langsommere og ikke så kraftigt. Så Uuuh Iiiih åååh, hvor kan jeg godt sætte mig ind i det. Tuder heldigvis ikke mere, hvilket jeg gjorde før i tiden.. Så der er håb forude. Nogengange synes jeg osse det hjælper bare at huske på at jeg er i mine hormoners vold, og så bare trække stikket ud og være rar ved mig selv indtil jeg har det bedre.
Håber det går stærkt med at undfange den unge, for jeg ved ikk hvorlænge jeg kan undvære mine Dianemiter...
Synes osse det ok at erkende at det er svært at glæde sig på andres vegne - Helt ærligt.. Er sgu dem der er ego, hvis de ikke kan forstå det. Men det er helt klart nemmere at sige tillykke til dem herinde der får børn...
Normalvægtig PCO'er på diæt

schalck
Hej piger, har lige oprettet mig som bruger, egentlig fordi I bare virker super søde Shock)
Har indtil nu, dvs. de sidste 2 år som ufrivillig barnløs, ikke ville blande mig i nogen debatter fordi dem jeg har studeret inde på LFUB´s hjemmeside, kan være meget demotiverende. Så mange piger der har det SÅ svært, og min egen situation, gjorde at jeg slet ikke kunne overskue at deltage i noget, og desuden stempler man vel lidt sig selv ved at melde sig ind i noget og erkende at man faktisk har et problem.
Men det jeg ville sige var egentlig bare at det er dejligt med nogen friske jordnære piger der kan se lidt humoristisk eller selvironisk på verdens værste situation, at erkende at det at få børn ikke er en selvfølge.
Har selv PCOS, har været igennem 5 hormonstimulationer, 2 inseminationer hvoraf den sidste endte i en alvorlig graviditet uden for livmoderen, måtte fjernes operativt hvilket kostede en æggeleder. Er i behandling på OUH og privatklinik engang imellem når ventetiden bliver for lang. Men nu er eneste mulighed IVF og jeg er allerede blevet afvist 2 gange pga. nedsat kapacitet og for mange patienter. PCOSén er det eneste problem, så der skulle jo være håb, men det virker håbløst og specielt når man er den eneste i vennekredsen der ikke har fået ønskebarnet og man blev gift for et par år siden.
Det blev længere end det skulle, ville egentlig bare sige at det er rart med andre der også er hemmeligt misundelige og ønsker gravide piger død og ødelæggelse.Blush
kram

schalck
Hej piger, har lige oprettet mig som bruger, egentlig fordi I bare virker super søde Smile
Har indtil nu, dvs. de sidste 2 år som ufrivillig barnløs, ikke ville blande mig i nogen debatter fordi dem jeg har studeret inde på LFUB´s hjemmeside, kan være meget demotiverende. Så mange piger der har det SÅ svært, og min egen situation, gjorde at jeg slet ikke kunne overskue at deltage i noget, og desuden stempler man vel lidt sig selv ved at melde sig ind i noget og erkende at man faktisk har et problem.
Men det jeg ville sige var egentlig bare at det er dejligt med nogen friske jordnære piger der kan se lidt humoristisk eller selvironisk på verdens værste situation, at erkende at det at få børn ikke er en selvfølge.
Har selv PCOS, har været igennem 5 hormonstimulationer, 2 inseminationer hvoraf den sidste endte i en alvorlig graviditet uden for livmoderen, måtte fjernes operativt hvilket kostede en æggeleder. Er i behandling på OUH og privatklinik engang imellem når ventetiden bliver for lang. Men nu er eneste mulighed IVF og jeg er allerede blevet afvist 2 gange pga. nedsat kapacitet og for mange patienter. PCOSén er det eneste problem, så der skulle jo være håb, men det virker håbløst og specielt når man er den eneste i vennekredsen der ikke har fået ønskebarnet og man blev gift for et par år siden.
Det blev længere end det skulle, ville egentlig bare sige at det er rart med andre der også er hemmeligt misundelige og ønsker gravide piger død og ødelæggelse.Blush
kram

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Pco - har mister 2 gange Prøver at blive gravid 3 18-03-2013 10:15
Gravid efter snart 9 år Er blevet gravid 2 18-01-2013 16:11
Starter snart iui-h - nedsat sædkvalitet + pco Prøver at blive gravid 1 09-10-2011 21:51
Vægten går ned, mister samtidig appetitten Normalvægtig med PCO 2 14-07-2011 16:02
Så er 2 omgang snart i gang. :0) Prøver at blive gravid 45 11-04-2011 10:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176