22. September 2019 19:09:30
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28607518
5942 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Spiral i stedet for p-piller????
Malenes
Hej AlleGrin

Har lige været hos min læge idag, da jeg troede jeg skulle have p-piller men vi belv enig om at det var bedre med en spiral - da jeg var sikker på der ikke være være vægtøgning eller andre bivirkninger..

så ville jeg bare høre om det var andre der havde fået en spiral i stedet for p-piller - om det var meget slemt at få sat den i ovs..
synes det lyder meget.. øhhh aaaavvvvv! hehe

håber der er nogle der ved noget om nogetGrin

Knus fra Malene

pls
Hejsa..

Efter at jeg havde født min søn for 4 år siden valgte jeg at få sat en spiral op i stedet for p-piller...
Jeg gjorde det bare fordi at jeg ikke gider alle de der piller...
Jeg tog ikke på af den, og det gjorde heller ikke ondt at få sat den op..

Hilsen Pia

Malenes
Hey PiaGrin

tak for svaret, ville lige høre om du havde haft nogle negative oplevelser/bivirkninger?

Knus

Prinsesse
Hej Malene
Jeg havde spiral fra før jeg fik konstateret PCOS og min gynækolog syntes bare jeg skulle beholde den og så evt. prøve med p-piller for at mindske PCOS symptomerne,
Jeg syntes det gjorde pisse ondt at få den sat op, men jeg har været så utroligt glad for den siden.
Mine oplevelser med den er bare at jeg ikke har menstruation, hvilket var formålet med den i tidernes morgen. Ellers er den super Smile

/Camilla.
fik konstateret PCO d.25/5-2007. Er ikke i medicinsk behandling, men prøver at mindske symptomerne vha. kost og motion. Har symptomer som bl.a. ingen menstruation, øget hårvækst, uren hud, træthed, humørsvingninger og har taget lidt meget på på kort tid :-(

mathilde
Dengang lægerne fandt ud af at jeg ikke må få p-piller, bestemte jeg mig for at få en spiral. Jeg har ligegodt aldrig været med til noget lignende!
Det gjorde så hammer ondt at få den op, at jeg nærmest skreg. jeg fik efterfølgende koldsved og feber, som varede i 2 dage, mens jeg stadig havde kraftige smerter.
Den faldt ud af sig selv efter 1 års tid, og fordi jeg ikke havde min mens, så synes min gynækolog på Aalborg sygehus, at jeg skulle have en hormon spiral. Så ville jeg få min mens i hvertfald 3 gange om året. Jeg ville ikke have den, fordi jeg stadig kan huske sidste gang. Men vi lavede en aftale, at hvis han måtte give mig en spiral, så måtte jeg komme i fuld narkose imens han gjorde det. Det var jeg godt nok glad for, for jeg slap for koldsveden og feberen. Men der var stadig lidt smerter, som dog kunne holdes nede af piller.
Det er 2 år siden, og jeg mærker ikke noget til den. Måske lidt mere smerte omkring menses tiden, men ikke det helt vilde.

Mathilde

Malenes
ej puuuhhaa, nu får jeg det da næsten helt dårlig.. ved slet ikke hva jeg skal sige.. men er glad for jeres svar, det er bedre at få sandheden af vide - i stedet for at man får af vide " naaajjj det er ikke så slemt" og så får man en oplevelse som du havde.,. av avBlush

men alligevel pigerHug

knus

melinka
Hejsa. jeg fik en spiral sat op sidste år ved denne her tid, jeg syndes også det gjorde rigtig meget undt, og begynde at bløde, efter opsætningen blev jeg skannet, og min gyn kunne se at livmoder halsen lavede det samme kræmpe sammentrækninger ,som ved en ve, jeg fik 2 meget stærke gigt piller af min gyn og det tog toppen af smerterne og var helt over næste dagThumbsup nu er jeg bare super glad for den og mærker ikke noget.

Prinsesse
Jeg må hellere lige tilføje at min spiral er en hormonspiral.
Altså, hvis man er sikker på man ikke vil have børn de næste 5 år synes jeg det er en rigtig god præventionsmetode.
Ja, der kan være smerter i forbindelse med at få den sat op, men med tiden glemmer man det lidt... Wink
fik konstateret PCO d.25/5-2007. Er ikke i medicinsk behandling, men prøver at mindske symptomerne vha. kost og motion. Har symptomer som bl.a. ingen menstruation, øget hårvækst, uren hud, træthed, humørsvingninger og har taget lidt meget på på kort tid :-(

Malenes
AAVVVVVVVVVV! nu har jeg så fået sat den op.. og nøøøj hvor gjorde det ondt...! blev nødt til at be hende stoppe og holde en pause for kunne slet ikke holde det udBlush det var torsdag eftermiddag og bløder stadig lidt og har også ondt.. så mine læge ville gerne lige tjekke mig på tirsdag.. men hvis den skal ud og ind igen.. ved jeg sku ikke lige hvad jeg gør.. bare tanken om den skal ud om 5 år er nok til at give mig koldsved igen..Blush hehe

godt det er overstået..Grin

men tak for svarene pigerHug

Knus

Prinsesse
Sssh... min skal ud om 1 år og 2 mdr Wink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
P-piller og isotretinoin Uren hud og Akne 1 11-06-2014 15:30
tør ikke tage p piller... P-piller 1 04-09-2012 09:11
spiral eller hvad efter fødslen Har fået Barn/Børn 3 30-05-2012 22:10
p-piller vs. p-ring P-piller 5 13-12-2011 14:48
...Nå, mine æg sover stadig efter 2 mdr. på p-piller!! Prøver at blive gravid 3 22-11-2011 19:51
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke