22. Oktober 2019 00:35:31
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28716258
5928 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Andet end Metformin
Lisette
Hej, jeg ved der i hvert fald er et par stykker herinde, der ikke kan tåle Metformin og prøver noget andet. Men er i flere derude? Har I nogle erfaringer med anden medicin, og hvorfor tror I, der er nogle der ikke kan tåle det?
Mvh Lisette
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

SunFlower
hej Smile
jeg spiser også metformin. Jeg fik et mærke der hedder Teva 500 mg, men det kunne jeg desværre ikke tåle. Jeg har forsøgt andre mærker af metformin og forskellige doser og er hver gang blevet rigtig dårlig af dem. Men nu har jeg fået anbefalet metformin Actavis 500 mg (metformin. Hydrochlorid) Og dem tåler jeg fint. Det var en meget sød sygeplejerske på Holbæk fertilitetsklinik som har anfalet dem til migSmile Så måske kunne det mærke hjælpe. Jeg ved ikke om de fåes i højere dosis, men det kunne du sikkert undersøge hos din lægeSmile Grunden til at de virker bedre for nogle er fordi de er lavet på nogle andre salte.

Jeg håber i hvert fald at det kan hjælpe. og så har jeg også anvendt bogen "fra Barnløs til frugtbar" af Tine Grandjean. og selvom man måske ikke har et ønske om at blive gravid kan de principper omkring kost der anbefales i bogen være med til at stabilisere en god insulinbalance i kroppen.

KH Sunflower

Lisette
Tak for svar! Sjovt, at der skal så lidt til, før man ikke kan tåle pillerne... Jeg spørger min læge næste gang... Hvor lang tid tog du pillerne, før du fandt ud af, du ikke kunne tåle dem?
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Lopschen
Hej. jeg får også metformin Actavis (500mg) - er lige startet for 3 uger siden og har kun haft få bivirkninger, der er gået over efter 2-3 dage, ved hver optrapning Smile

(1 tablet, 1. uge, 2 tabletter 2.+3. uger .. og lige om lidt 3 tabletter)
"Projekt baby" er taget ud af vores hænder - og er blevet et medicinsk forsøg, med tests, piller og kost omlægning, hvor modet svinder og motivet bag, langsomt bliver stadig mere uklart Sad

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke