03. August 2021 22:52:48
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30833266
5611 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
perlutex
ny28
Er begyndt på perlutex for at fremkalde mens. I forbindelse med hormonbehandling.
Fik mens agtige smerter, dagen efter første dosis. Smerterne er blevet virkelig kraftige her på 4. dagen.
Er der andre der har prøvet det?Confused
Er det helt normalt?

PCOpigen
Jeg fik Perlutex for snart to mdr siden for at fremkalde blødning, men den er aldrig kommet. Fik menses lign. smerter men ikke så det ikke var til at holde ud. Jeg er snart træt af at rende til læge i tide og utide, da jeg ikke synes der sker noget fremskridt hverken med PCO, blødning, uren hud, vægttab og hårvækst.

Tror kvindekroppen reagerer meget forskelligt på alle de forskellige præperater vi fylder i os. Hos nogle virker det og andre ikke.

Synes du skal fortælle lægen hvordan du har det - og se om lægen kan råde dig til andre metoder Smile

Kh. PCOpigen
Har i 2008 fået kontateret PCO og har ALLE bivirkningerne. Kan fornemme at PCOen er kommet snigende de sidste mange år, og nu har det helt taget overhånd. Jeg skal tabe 70 kg men synes det er MEGET svært.

ny28
Hov troede ikke der ville komme svar..Smile
Ja jeg tror at jeg vil kontakte fertilitets klinikken.
Har haft samme problemer som dig, med akne, uønsket hårvækst, derudover træthed, sukkerkold, menstruation max. 2 gange om året i de sidste 4 år

PCOpigen
Selvfølgelig kommer der svar - vi skal jo hjælpe hinanden Wink

Hvordan er du kommet af med uren hud og hårvækst mm? Skal snart til læge igen og vil virkelig være klar i spyttet denne gang, så er igang med den store resource Cool

God dag fra PCOpigen
Har i 2008 fået kontateret PCO og har ALLE bivirkningerne. Kan fornemme at PCOen er kommet snigende de sidste mange år, og nu har det helt taget overhånd. Jeg skal tabe 70 kg men synes det er MEGET svært.

ny28
Har stadig de symtomer trods 12 gange laserbehandling mod uønsket hårvækst, det hjælper kun kortvarigt. Spild af penge.Angry
Angående akne, så fik jeg på et tidspunkt Tetracyclin, det hjalp også, men det kom igen efter ca 2 år.Blush
Så desværre har jeg ingen gode råd, men modtager gerne, hvis nogen derude har erfaringer.Rose
Har haft pco symtomer siden 2004, bekræftet pco juni 2008.
Startet perlutex 26 sep. 2008

Gravid på 1. forsøg, med ins. og hormoner.
Pt. i uge 22

Sinnanna
Dianemite p-piller fjernede stort set alt min akne - det var ekstremt effektivt, og det kom ikke igen efter jeg stoppede med p-piller..
Barn efter IVF på Rigshospitalet

PCOpigen
Jeg fik Diane Mite af min gmale læge og tog dem 4 dage. Fik en "styrtblødning" og fik ny læge som bad mig smide pillerne i toilettet, da risikoen for blodpropper er meget høj med denne p pille. Jeg fik derefter Jasmin, som jeg nåede at tage 3 uger inden en ny "styrtblødning" kom. Derefter ingen blødninger og kom på Perlutex for at fremkalde blødning, men denne er efter et par måneder stadig ikke kommet, så ved ikke om de ville virke. Før dette havde jeg taget Jasmin i en del år og havde ikke uren hud - det kom da jeg stoppede med Jasmin og fik hormonspiral. Men ingen tvivl er Diane Mite og Jasmin de bedste p piller at få pga uren hud. Men hør lægen og konsekvensen af at tage disse p piller.

ny28
Jeg har aldrig været på p-piller, ved ikke lige hvorConfused
Jeg har mest akne på hagen, har læst at det er hormonelt.
Tror selv at det også har noget at gøre med, at jeg næsten hver dag går amok med pincet eller skraber, hvis der skal gå stærkt.

Pt. i uge 22

ny28
Har fået mens. efter 6 dage på perlutex Grin 02-10-2008
Kontaktede klinikken, som sagde at jeg skulle stoppe med perlutex, og begynde på pergotime den 4 okt. Derefter G-F sprøjte i 3 dage. Scanning den 13 okt. Smile
Glæder mig helt vildtGrin

Pt. i uge 22

ny28
Blev scannet idag, der var ET æg ja kun et..Blush
Men måske er det guld æggetGrin
Det er kun 14 mm, så skal scannes igen onsdag den 15. okt...

Pt. i uge 22

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Perlutex Prøver at blive gravid 2 21-07-2008 14:44
perlutex og bivirkning Prøver at blive gravid 13 14-06-2008 17:37
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?