13. November 2018 16:59:33
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27119804
6025 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad med kærester?
taipei
Jeg er en pige på 28. Jeg har enormt meget hårvækst på bryst, mave, ryg, i ansigtet og på ben og lår. Jeg bruger en Gillette Mach 3, fordi jeg er skidebange for, at voks gør ondt. Men hvordan gør I i forhold til kæreste? Jeg har haft et par fyre, der var interesserede i mig, men jeg har ikke turdet bygge videre på noget, fordi jeg er bange for, at de kan mærke hårstubbe, når de rører ved mig. Hvad siger jeres kærester til jeres problem? Skjuler I det? Og hvordan? Fjerner I hårene, eller accepterer de, at de er der? Jeg har haft 1 kæreste, men han slog op, fordi han ikke kunne abstrahere fra hårene, selv om jeg havde fjernet dem, men han havde hele tiden tanken i baghovedet. Sad

Camilla WP
Hej

Jeg fjerner hår i ansigtet, under armene, på fingrene og på tæerne samt hvis der sidder enkelte iøjnefaldende eller stride hår andre steder på kroppen (f.eks. på brysterne). Jeg ville gerne fjerne hårene på mine arme og ben også, men det magter jeg ikke da jeg lider rigtig meget af træthed og muskelsvaghed.

Jeg har haft forskellige kærester. De har bare måttet acceptere mig sådan som jeg er, ligesom jeg har accepteret dem sådan som de nu engang ser ud. Vi har alle været tykke og ikke de perfekte mennesker på nogen måde.

Jeg har tit fået kommentarer om at jeg har meget kønsbehåring. Én ville barbere det af. Det fik han ikke lov til, jeg skal ikke have barberblade i nærheden af mit underliv, og slet ikke når han ville gøre det, men jeg gik med til at JEG kunne føre saksen og han kunne holde kammen. Man må jo gå på kompromis engang imellem.

Min nuværende kæreste har bare accepteret mig 100 % som jeg er og han har aldrig stillet nogle spørgsmål. Dog har han givet mig ret i at det ikke ville skade mig hvis jeg tabte nogle kilo, men det var mig selv der bragte emnet på bane.

MVH Camilla
Takker for tiden herinde, jeg har nu fået udelukket mistanken for PCO.

http://www.camillawp.dk
Camilla WP
Hov jeg kan se det er en gammel debat jeg er kommet til at svare på.
Takker for tiden herinde, jeg har nu fået udelukket mistanken for PCO.

http://www.camillawp.dk
Tytteas
Nårh, nu er det godt nok en gammel tråd...men svarer lige lidt alligevel Smile

Har kun haft en kæreste... han har aldrig ydret noget negativt om mine symptomer som sådan... han sagde at det eneste der var lidt nederen var at jeg havde skæl i hårbunden hehe og det er jo noget helt andet Smile og så godt nok lige en enkelt at gang at mine hår stikkede Blush ... nå men, alligevel, kunne jeg bare ikke selv forlige mig med min krop ... og syntes virkelig ikke det var nemt at skulle "overgive" sig til en anden person...og da slet ikke at være nøgen Sad sååå... nu har jeg så ikke haft en kæreste i over 2 år og holder mig fra at komme for tæt på fyrer... synes det er dejligt hvis de siger noget pænt til en og fint nok at danse hvis man er i byen... men det er lidt trist at man har det så dårligt med sin egen krop at man ikke vil tillade sig selv at lade noget udvikle sig til mere Sad ak... nå men for at svare lidt på spørgsmålet, selvom det måske er lidt lige meget nu, så barberede jeg mig vel egentlig bare så tit det var muligt, altså højst engang om dagen... men det var så bare ikke hverdag man havde mulighed for at komme i et bad... og så var det lidt nederen angående det hår :/ ... angående det lettere mørke "skæg" agtig noget over læberne så forsøgte jeg lige at blege det inden jeg skulle i byen for et par uger siden... og det var virkelig en lettelse! Grin Fordi netop det område er SÅ synlig for alle føltes det bare vildt ubehageligt! Alt det andet kan man da dække til en hvis grad... så, det var virkelig en lettelse ikke at have den følelse af skæg Grin

SaraS
Vil da lige give mit bidrag med herSmile
Jeg har aldrig barberet mine ansigtshår væk, da min mor siden jeg var ganske ung sagde at jeg ikke måtte da hårene så ville blive til stride stubbe i stedet. Jeg fik dem vokset væk og efterhånden som tiden gik, gik der længere og længere imellem at jeg skulle have det gjort. For 2 år siden kom jeg så ind til en hudlæge hvor jeg fik laser for at fjerne hårvægsten i ansigtet. Jo det gør ondt når strålerne rammer læben, men resultatet efter et år er alt værd, det smerter der er står kun på i de sekunder laserne rammer læben, måske sammenlagt 10 sekunder for hele overlæben (som eftersigende skulle være det værste sed da det går i tænderne).
Har du forhøjet mandligt kønshormon (som alle herinde vel egentlig har?) så kan du/i få jeres læge til at tjekke det og så bliver denne behandlig betalt af sygesikringen

valdemus
jeg har aldirg prøvet det, men jeg overvejer at fjerne den smule uønskede hårvækst med veet -hårfjærningscreme Smile min veninde har brugt det på armene og hun siger det er super godt!

MariaE
Vil osse lige give min erfaring...

Jeg har hovedsageligt min behåring i ansigtet og der gør jeg følgende:

1: Laser - Absolut no. 1 for mig.. (Troede ikke man kunne få tilskud til det)

2: Voks - Gør det selv.. Synes ikke det gør helt vildt ondt.. Og jeg har det skønt når det er overstået.. hehe

3: Skraber - Bruger jeg kun når jeg ikke har tid til andet.

Kæresten er meget forstående.. Og vi laver da osse lidt sjov med det... Lige da jeg lærte ham at kende barberede jeg mig overalt, ben arme, ryg, armhuler og mellem benene fordi jeg var så flov over alt det hår.. menmellem benene fik kæmpe byldeagtige bumser af det på inderlårene så det er totalt no go for mig... Og det forstår han fuldt ud Smile

Lisette
AAAAAAAAAAAAAAHHHH! Prøvede lige med torturmaskine, jeg mener epilator - føj hvor gør det NAS! Voks varer da trods alt kun 1/10 sekund pr. strip...Pfft
Redigeret af Lisette d. 03-01-2010 11:24
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Konstateret PCO - og hvad nu? Diverse - PCO 14 12-09-2013 08:16
yams - hvad kan det? PCO Brevkasse 5 27-08-2013 21:50
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0