19. Juni 2021 05:23:17
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30303682
5560 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Kom med din erfaring
Engel79
Jeg er en overvægtig pige, som ønsker sig at tabe mig imens vi har en behandlingspause ( pga af nyt job, samt at kroppen trænger til en pause ) Jeg har bestilt tid hos egen læge for at bede om metfomin mod min PCO. Jeg har hørt at mange har god hjælp af pilleren til at tabe sig, men jeg kunne godt tænke mig at høre om hvor meget i tabte jer, om det kun var pga pillerne, eller andre tiltag.

Håber på svar.WinkWink

www.stald-bjerregrav.dk
Lizzy
Hej Smile

Jeg har været i behandling med Metformin i 1 1/2 måned nu, og behandlingen fungerer rigtig fint.
Mit BMI var 30 da jeg startede behandling, og jeg kan se jeg taber mig lige så stille. Jeg har tabt 3 kg. Men men - jeg ser ikke Metformin en slankepille, behandlingen skal kombineres med motion og kostomlægning. Jeg vil tro, du også kan finde en anden tråd hvor lige netop dette emne bliver debatteret.
Rent fysisk kan jeg mærke, at Metforminen stabiliserer mit blodsukker. Jeg er ikke så ofte sulten og jeg opnår mæthedsfornemmelse langt hurtigere end før. Men den helt store gevinst er at jeg ikke længere bliver utilpas når jeg motionerer Cool
Det er et hit.

Hilsen Lizzy

Sinnanna
Man taber sig ikke af metformin, det viser et tal af videnskabelige undersøgelser. Nogle taber sig en smule i starten pga kvalme, diarre eller manglende apetit.
Barn efter IVF på Rigshospitalet

melinka
jeg har været på metformin i lidt over et når, jeg har tabt mig ca 15kg,( det er ikke fordi, at metformin er en slanke pille, som sinnanna skriver) det var/er fordi jeg jeg engang imellem får kvalme, og pga kostomlægning, samt at jeg går minimum 30min 3-4 gange ugenligt, og det sidste år har jeg også gået i fitness center, hvor jeg spinner og går power walk, på løbebåndet, dette sker også et par gange ugenligt.....så nej det er ikke pillen der gør arbejdet, du må gøre noget selv for at komme kg til livsWinkThumbsupFingerscrossed
Redigeret af melinka d. 08-12-2008 14:39

Engel79
Det jeg har læst, er at folk får styr på deres blodsukker, og deres stofskifte bedre kan køre normalt så. Samt den kan give mæthedsfornemmelse. Derfor taber de sig, og får nemmere ved at tabe sig.
Har ventet på ønskebarnet alt for længe, og sendt lidt for mange op i himlen.

www.stald-bjerregrav.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Erfaring med metformin Metformin eller anden medicin 2 28-01-2014 10:41
Min Gode erfaring med Metformin :) Metformin eller anden medicin 3 15-11-2011 17:43
Erfaring med kikærtemel og linsemel(udad flour) Kan jeg godt spise...? 3 25-10-2011 09:13
Skal insemineres idag, men er bange for testdagen pga. Tidligere dårlig erfaring Prøver at blive gravid 4 21-10-2011 23:19
erfaring med ægløsningstest ? Prøver at blive gravid 5 26-09-2011 12:16
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176