27. November 2021 16:37:15
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 32415321
5777 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Synes det hele er lidt træls for tiden...
Helle Koed
Min mand og jeg har forsøgt at få et barn i 4 år nu. For snart 1 1/2 år siden tog min læge sig sammen til at gøre noget ved det, men der skulle alligevel gå 1 helt år inden jeg kom i behandling ved en gyn. Det er nu 3 mdr siden, og jeg er super glad for at være kommet igang!

Men jeg er så bange, og ked af det for tiden, da alt går i hår knude. Jeg fik nyt job i sep. hvilket jeg ikke kunne klare samtidig med bivirkningerne 1. gang på Pergotime. Nu er jeg sygemeldt, opsagt fra mit job og prøver at give mig selv noget ro og stabilitet.

Jeg er bange for at jeg ikke bliver gravid... Min mand og jeg får meget svært ved at adoptere da han har meget svær' astma og begynder at have en alder hvor der er grænser for hvilke børn vi kan adoptere!

Synes det hele gå imod os for tiden, og der er ikke særlig mange som forstår hvilket press vi er under. Jeg skal tabe mig 20 kg næsten, hvis ikke gynækologen kan hjælpe os, for så skal vi videre til Brædstrup og de ville røre mig med en ildtang med en vægt på 119 kg.

Jeg skal scannes i morgen.... Åh gud hvor jeg håber at Pergotime hjælper. Har heldigvis ikke haft så mange bivirkninger her 2. gang jeg er på dem, men er bange ved tanken om større doser af hormonbehandlinger!!!

Er der andre som kan nikke genkendende til lidt i min erfarring?
Er du også SÅ overvægtig at de ikke vil hjælpe dig?

Trængte til lidt luft! Tak til dig der gad at læse det.... Hug
Konstateret PCO i 2006 - efter 4 år blev jeg endelig gravid og Magnus kom til verden d. 22. sep. 2009
Hug
Skriver også her:
http://omgivelser...gspot.com/[/small]

www.kreativeomgivelser.dk
Lizzy
Hej Helle

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige.... Hvor er det bare en rådden sygdom vi skal trækkes med.

Sender dig et kæmpe virtuelt held og lykke knus Hug

De bedste hilsener Lisa

Cherrylady
Man kan ikke "bare" fyres fra et job når man er i fertilitetsbehandling - har du snakket med din fagforening om den? Confused Man er beskyttet på samme måde som én er er gravid.

man kan selvfølgelig altid fyres - det koster bare mønter Wink

Det er helt vildt svært! Jeg er også overvægtigt - men taber mig laaangsomt - ca. et kilo pr. måned - foreløbigt 15 kilo. så det kan lade sig gøre. Men den der med at have tidspresset i forhold til baby hængende over hoved og så også at skulle tabe sig - dén kender jeg godt. Jeg skal/vil også tabe mig i den hellige fertilitets navn. Jo større vægttab jo større er chancen - men det tager tid og dér bliver jeg så ældre - hvilket sænker chancerne. Sad

Held og lykke Hug Vi skal sku' nok klare dénSmile
Redigeret af Cherrylady d. 11-12-2008 20:36

Helle Koed
Taaak.... Hvor er i søde! Hug
Jeg ved godt at jeg sikkert ikkek an fyrres. Men jeg havde ikke lyst og har ikke lyst til at komme tilbage. – det var så langt fra et sted jeg ville trives!
Fagforeningen er pt. ved at kigge på sagen!

Jeg taber mig knap 1 kg. pr. mdr. der er røget 10 på 1 år. I dag har jeg overvejet at hvis ikke jeg blive gravid her i dec. at tage en lidt "hurtig-kur" i et par måneder (jan-feCool så jeg måske kan smide 5 kg rimelig huritg. Ved ikke om det er en god idé... Confused
Har ikke prøvet pulverkure mv. før men tænker at hvis jeg skal under 100, så har jeg ikke 2 år til det, og så hellere komme af med nogle kilo rimelig hurtig ind i mellem!

Hvad tænker I lige om det?!

CherryLady: 15 kg det er meget. SUPER flot! Grin Også MEGA held og lykke til dig! Smile
Konstateret PCO i 2006 - efter 4 år blev jeg endelig gravid og Magnus kom til verden d. 22. sep. 2009
Hug
Skriver også her:

melinka
hejsa... ja det er jo træls hvis man er et sted hvis man ikke trives, men hvis det er pga. fravær fordi du er sygemeldt ,at du er blevet opsagt er der sygedagereglen,

(de første 3 uger betaler dit arbejde, derefter går du over på sygedagpenge som du kan få i et år, efter 12 uger skal du vuderes om du er i stand dit at optage dit arbejde eller hvad der ellers kan ske. )
dit arbejde kan efter en hvis periode godt fyre en pga for meget fravær.

Jeg er selv langtids sygemeldt.på 9 ugeBlush

kh mette

Helle Koed
Hej Mette
Må jeg spøre hvorfor du er sygemeldt!?
Jeg er indtil videre sygemeldt indtil midt i januar, og det er jeg rigtig glad for!
Det giver mig noget ro, tid til at "finde mig selv" og tror det er godt for krop og sjæl hvis jeg skal have en forhåbning om at blive gravid! Smile
Jeg prøver at se det som en måde at "vende livet" og prøve noget nyt! Smile
Rigtig god advents søndag!
Hug
Skriver også her:

melinka
Hej Helle. jeg gå sygemeldt pga en frossenskulder, som jeg har bøvlet med siden midt i september. så det har ikke noget med pcoen at gøre.
jeg er pt. sygemeldt til feb. men der kan gå meget længer tid endnu, desværre.

også god søndag til digWink

Bimse
Hej Helle.

Blev bare så ked da jeg læste dit første indlæg.... Jeg kender desværre kun alt for godt det du beskriver. Jeg er meget mere overvægtig end dig og har nok ca. 35 kg mere at skulle af med inden de vil hjælpe os med projekt baby-ønske. Kan slet ikke forstå hvordan du er kommet i gang med hormoner, for det er der bestemt ingen der vil tilbyde mig Sad
Og jeg kender også godt til det med at alderen trykker - her gør den det jo både for mig hvis vi skal blive gravide ad næsten naturens vej og så er min kæreste en del ældre end mig, så vi ville kun kunne adopterer børn på omkring en 6 år når vi evt. kom til det. Og selvom jeg gerne vil have barn, så er en på 6 år altså bare for mig, ikke en mulighed....
Jeg er lige begyndt i noget jobtræning 25 timer om ugen og skal fortsætte med det et par måneder hvorefter jeg skal ud på arbejdsmarkedet - har gået sygemeldt et år pga. alt det her pco noget - udredning og generel utilpashed. Er simpelthen så udmattet når jeg har været på job i 5 timer, så jeg frygter hvordan det skal gå når jeg skal op i tid og ud i det "virkelige verden"....
OG så er alle andre bare gravide..... Der går stort set ikke en måned hvor der ikke er nogen i den nærmeste omgangskreds der strålende kommer og fortæller at de venter en baby - og det gør bare så ondt. Uanset hvor meget jeg under dem deres babyer, så vil jeg jo også så skrækkelig gerne have en. Bare en.... Og jeg føler mig som sådan et dårligt menneske når jeg ikke helt kan dele deres glæde. Mange gange må jeg gå på wc og så står der og tuder lidt for mig selv inden jeg igen kan gå ud og stille op med en facade der emmer af glæde Sad Føler ikke der er nogen overhovedet der kan forstå de kvaler der følger med når man ikke bare lige vupti bliver gravid.
Samtidig synes jeg at jeg er begyndt at blive skrækkelig følsom, jeg synes der er flere af mine nærmeste der gang på gang kommer til at sige noget der gør ondt. Fx. har min rigtig gode veninde skrevet julekort, hvori hun skriver at 08 jo har været hendes år med bryllup og ikke mindst barn og nu håber hun 09 bliver mit, om ikke andet, skriver hun, så er du da på vej, med planlægningen af jeres bryllup. Og så blev jeg smæk fornærmet og MEGET ked, for jeg følte hun underforstået skrev at så manglede vi kun at producerer babyen for at være der hvor hun er.... Jeg er ved at blive idiot at at være en anden mig end den jeg synes jeg kender og den som jeg har lyst til at være. Er der andre der har det sådan eller er jeg klar til den lukkede afdeling???? Og så er jeg bare på grænsen til at tude hele tiden og jeg kan ikke overskue noget som helst - har så svært ved at overskue at skulle på job, selvom de er søde. Og så skælder jeg simpelthen så meget ud på min stakkels kæreste Shock Jeg tror bestemt han nogen gange ønsker mig hen hvor peberet gror, selvom han aldrig nogensinde siger et ondt ord. Dejlige ham Smile
Åh, det var vist lige en længere smøre, som jeg slet ikke ved om der er hoved eller hale i, men jeg kunne slet ikke få hold på det igen da jeg først var startet.....
Håber I alle har haft en dejlig jul.
Bimse - som er kørt ned til sokkeholderne selvom hun ikke lave en skid!

Molly
Hej

Kender også alt for godt problemstillingen.

Her i huset skal jeg også tabe mig 20 kg, før vi kan få hjælp af nogen som helst art.

Prøver virkelig at holde motivationen oppe, men det er rigtig svært, når hele ansvaret ligger på mig. Det er mig, der har PCO, det er mig, der skal tabe mig.. Føler det er mig, der skal det hele.. Og ja, midt i det hele er så også alderen, som jeg synes begynder at trykke.. Fylder 30 år til sommer, og ville så gerne snart blive gravid og få barn/børn.

Min mand støtter mig skam også, men føler alligevel ikke at han holder motivationen, og så falder jeg også i.

Jeg har fået metformin.. Synes de virkede de første par måneder, men nu kan jeg ikke mærke virkningen mere, og glemmer derfor at tage dem. Har ikke haft problemer med blodsukkeret, har kun fået dem fordi jeg havde den store sukker-slik-trang.

I er flere der skriver om Pergotime (som jeg kan læse mig til er hormonbehandling eller stimulering), kan I godt få det, når I er overvægtige?

Men følelsen af at hele verdenen er imod mig, og der aldrig sker noget godt i mit liv.. Ja den følelse kender jeg alt for godt.. Tror så måske heller ikke den er blevet bedre efter jeg har fået at vide at jeg skal være faster.
Glæder mig helt vildt på deres vegne, men har jo selv massere af drømme om børn..

Molly

Falk
Hej alle jer!
Sidder sgu og småtuder lidt. Kender alt for godt de forskellige følesler I beskriver. - Og nej man er ikke ond fordi man føler jalousi overfor folk der er gravide, eller ond fordi man er meget bitter på folk der bare ikke syntes at forstå, hvor fantastisk svært det er at gå igennem fertilitestbehandling..... Er helt naturlige følelser og tænker også at den proces man går igennem mht. gerne at ville have et barn, er en naturlig måde at få renset ud i sin vennekreds på, idet man virkelig finder ud af hvem der er der for en og hvem der ikke er....
Har selv lige fundet ud af at jeg er gravid....Ja, endnu en der er det;-) Men min følelse af ekstem bitterhed overfor min noget yngre svigerinde, der er gravid, er ikke bare en der forsvinder lige med det samme...(Hun blev det i første hug og uden hjælp).

Knus til jer alle herfra:-)
Redigeret af Falk d. 28-12-2008 18:22

Lisette
Samtidig synes jeg at jeg er begyndt at blive skrækkelig følsom, jeg synes der er flere af mine nærmeste der gang på gang kommer til at sige noget der gør ondt. Fx. har min rigtig gode veninde skrevet julekort, hvori hun skriver at 08 jo har været hendes år med bryllup og ikke mindst barn og nu håber hun 09 bliver mit, om ikke andet, skriver hun, så er du da på vej, med planlægningen af jeres bryllup. Og så blev jeg smæk fornærmet og MEGET ked, for jeg følte hun underforstået skrev at så manglede vi kun at producerer babyen for at være der hvor hun er.... Jeg er ved at blive idiot at at være en anden mig end den jeg synes jeg kender og den som jeg har lyst til at være. Er der andre der har det sådan eller er jeg klar til den lukkede afdeling???? Og så er jeg bare på grænsen til at tude hele tiden og jeg kan ikke overskue noget som helst - har så svært ved at overskue at skulle på job, selvom de er søde. Og så skælder jeg simpelthen så meget ud på min stakkels kæreste Jeg tror bestemt han nogen gange ønsker mig hen hvor peberet gror, selvom han aldrig nogensinde siger et ondt ord. Dejlige ham

Hej Bimse - JA, jeg kender meget godt de humørsvingninger, og de præger mig meget. Min stakkels mor bliver skældt ud i tide og utide, og jeg mener slet ikke noget ondt med det, men det er svært at forklare hende, at det er ekstremt svært at kontrollere. Og andre gange tuder jeg over ingenting, det er sindssygt irriterende! Og ja, det føles netop som om, man er en anden end den, man virkelig er! Og det er meget skræmmende! Og får også angstanfald og er generelt noget ængstelig, og kan så være psykisk stærk næste dag, aggressiv dagen efter og deprimeret næste dag. Det er faktisk invaliderende! Men du er altså ikke den eneste Grin
Redigeret af Lisette d. 04-01-2009 12:02
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Bimse
Hm nej, det er jeg desværre ikke og det er jo trist at det trods alt er en trøst Sad
Tak for respons.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Led og ked af det hele :( Metformin eller anden medicin 1 15-08-2014 10:20
For F***** hvor jeg bare synes det er svært for tiden! Prøver at blive gravid 15 30-11-2011 10:11
Spis maven flad :) .. lidt hjælp Kost og motion 3 20-10-2011 09:19
Synes ventetiden er såå lang... Læge - Gynækolog 1 17-10-2011 17:03
Nu har jeg fået lidt forskellige produkter... Opskrifter 5 14-10-2011 21:27
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1