24. August 2019 13:23:27
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28527747
5961 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Føler mig som en mand!!
MariaE
Ja gid der var en mirakel kur!!! Nogen der kender til sådan en?

Har hår over det hele... Overdreven hår på armene, benene, hår hele vejen ned af inderlåret, i armhulerne, på brystet, nogle få lange ved brystvorterne.. OG VÆRST AF ALT, overlæbe og hagen... Ville så gerne det bare kunne fjernes og blive væk..

Da det er behåringen i ansigtet der generer mig mest vil jeg fortælle hvad jeg har prøvet der..
- Har prøvet veet, det var ok men får mega mange bumser af det
- Laser .. hårene kommer igen .. så det var lidt spild af penge der gives jo ikke tilskud til det
- Voks hos kosmetolog
- Har prøvet selv at vokse... Men det gør så ondt at jeg ikke kan holde det ud, og får ikke det hele med... + får bumser
- Blegning... Det ser komisk ud til mig...
- Skraber.. Det er det jeg bruger nu.. Og det er lige til at tude over.. Så står man der som en mand og barberer sig.. og det får jeg osse bumser af...

Nogen der kender nogle andre muligheder? Det er ligefør jeg er ligeglad med prisen, bare hårene skrider a h til!!!!

Sinnanna
Hej MariaE,
Kan genkende din beskrivelse hos mig selv. Er du på metformin og spiron - ellers så spørg din læge om muligheden for at komme på disse. Spiron virker især på hårvækst. Det sted jeg gik til laserbehandling, hvilket IKKE virker hvis det er testosteronniveauet der er skyld i behåring!, fortalte min behandler, at flere af hendes PCO kunder var blevet totalt "helbredte" da de begyndte at dyrke intens motion (30-60 min. intens motion pr. dag).
Held og lykke!

Barn efter IVF på Rigshospitalet

Lisette
Får du p-piller? Min læge siger, at 1 år på p-piller vil få de ydre tegn på pco'en til at gå væk (hærvækst og uren hud mm.) - men i dit tilfælde skal der måske en stærkere hormonbehandling til? Jeg vil lige sige, at jeg altså stadig har hår tilbage, det forsvinder ikke fuldstændigt, æv...) Held og lykke Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

PCOpigen
Jeg fik beskeden af min læge at hårvækst er mere synligt og værre når man er overvægtig. Mange af mine symptomer ville forsvinde når jeg taber mig til en mere normalvægt (mere normal hud, mindre hårvækst, tykkere hår på hovedet og mindre hår på kroppen)

Men først skal man jo kunne tabe sig - hvilket kan være supersvært med PCO)

Tabte første uge 2,2 kg og ugene efter tog jeg knap 2 kg på.... svært at være optimistisk hele tiden.
Har i 2008 fået kontateret PCO og har ALLE bivirkningerne. Kan fornemme at PCOen er kommet snigende de sidste mange år, og nu har det helt taget overhånd. Jeg skal tabe 70 kg men synes det er MEGET svært.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ekstra hårvækst - føler mig ulækker.. Er blevet gravid 7 17-12-2012 10:32
"Projekt baby" er medicinsk og upersonligt - og jeg føler mig alene i verden Prøver at blive gravid 6 03-11-2011 21:55
Jeg føler, jeg har syndet... (bygmel) Kan jeg godt spise...? 3 15-06-2011 19:18
Hvordan man skræmmer livet af sin mand! Alt imellem himmel og jord 8 05-09-2010 22:01
Tag p-piller og vælg den forkerte mand(!) P-piller 3 25-11-2009 13:36
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176