21. Juli 2019 09:36:49
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28429586
5983 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
5. gang er lykkens gang...
forglemmigej
Det er i hvert fald mit nye motto Grin

Jeg var til scanning i dag, og der var 2 fine æg på 17 mm - ét i hver side. Så planen er IUI på fredag.

Jeg var også til zoneterapi i morges og tager endnu en behandling igen i morgen. Hun behandler intensivt på æggestok, æggeleder og livmoder mv. , og jeg kan virkelig mærke, når hun får fat i noget. F.eks. var æggestokkezonen vildt følsom i dag. Hun siger også, at hun kan stimulere slimproduktionen, så sædcellerne bedre kan komme frem. Under alle omstændigheder har man det rigtig dejligt efter sådan en omgang fodmassage, og jeg får det jo betalt via kommunens sundhedsordning Smile

Jeg går og spekulerer på, hvor mange gange og hvornår, vi skal lave lidt "hjemmearbejde" for at maksimere chancerne... Der er en fin grænse, hvornår det er for meget for den stakkels mand, som jo også skal levere en sædprøve fredag morgen Blush Hvis nogen har været i samme situation, hører jeg gerne om jeres erfaringer og tanker omkring det.
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

PCOpigen
Hvor er det godt at høre - lad os krydse fingre Smile

Fedtfedt Smile
Har i 2008 fået kontateret PCO og har ALLE bivirkningerne. Kan fornemme at PCOen er kommet snigende de sidste mange år, og nu har det helt taget overhånd. Jeg skal tabe 70 kg men synes det er MEGET svært.

aarhuspco
Hej Majbritt
Hvor er det dejligt du har to fine æg, der stiger chancerne jo allerede.
Mht. hjemmearbejde, så er det vist noget med, at sædcellerne kan overleve indeni dig i et par dage.Confused
Så måske i skulle hygge lidt i aften og evt. søndag. Så kan i vist ikke gøre mere.
Men husk nu at slappe af og tage det stille og roligt.
De første to gange jeg blev insemineret, var jeg helt overspændt og der skete ikke en dyt. 3. gang troede jeg ikke rigtig på det lykkes, tog til fest og hyggede mig og så var den der! Grin

Fingerscrossed alt hvad jeg kan på fredag! Håber virkelig det lykkes for jer denne gang.

MJ80
Held og lykke...

Jeg krydser også fingre for jer fredag!!

Katia
Jeg er ved at læse til lægesekretær og er lige blevet undervist i gynækologi og fertilitet af en læge fra fertilitetklinikken på Righospitalet, hun sagde at det bedte man kunne gøre var at gøre hjemmarb. hver 2. dag. Hvis manden "tømmer" hverdag (eller flere gange om dagen) Smile når sædcellerne i pungen ikke at modnes, og når manden så får udløsning er der så kun et lille antal færdig udviklede sædceller i "klatten". Men hvis man gør det hver anden dag er som sagt mange flere, og derved er chancen også større. Pfft
Ha ha hvor lyder det bare teknisk....... men ville bare lige dele hvad jeg nu lige har lært...
Kryder fingre for dig, at det lykkedes. Hug
Knus Katia

Lille My
Hvor er det dejligt at høre! Fingerscrossed for at det lykkes Hug
Knus Lille My
Redigeret af Lille My d. 05-02-2009 20:29

forglemmigej
Tak for jeres svar! Vi forsøger, så godt vi kan, og Fingerscrossed for resten. Vi kom dog til at hygge i går, så jeg håber, manden kan følge med Blush

Jeg er spændt på, om der kommer ægløsning som planlagt i dag. De sidste gange, havde jeg allerede haft det, da jeg kom ned til IUI, så denne gang tog jeg ægløsningssprøjten lidt senere. Jeg kom i tanker om, at den ene gang, hvor jeg faktisk blev gravid, havde jeg glemt at tage sprøjten om aftenen og gjorde det først næste morgen. Jeg ventede dog ikke helt lige så længe denne gang, for det havde jeg ikke nerver til Pfft
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

ika
Hej Majbritt
Ih, jeg håber at det går godt i dag og at i har heldet med jer denne gang! Jeg skal ind til hospitalet og få et befruktet æg lagt tilbage i dag, så jeg håber også, at de kommende to uger går hurtigt og nemt Pfft. Det er hvert fald en slags nerve-fitness, det her behandlingshalløj Wink.

God IUI og god weekend!
Ika

forglemmigej
Så fik jeg taget mig sammen til at skrive... Jeg har ligget på sofaen siden i formiddag og sundet mig efter en aldeles rædselsfuld oplevelse hos gyn Angry

Jeg kom ind og han spurgte til, hvordan jeg har det, ligesom han plejer. Fortalte at sædkvaliteten havde været god. Efter en scanning kunne han se, at jeg allerede havde løsnet det ene æg, og at det andet ville komme snart. Og så var vi ellers klar til inseminationen. Jeg bad ham være forsigtig, fordi det havde gjort ondt sidst, og jeg mærkede da heller ikke noget, da katereret blev ført ind. Men da han skulle sprøjte sæden ind, blev det slemt. Det strammede og boblede i min livmoder, og det føltes nærmest som da jeg fik lavet en HSU (og det gjorde ondt!). Da jeg skulle rejse mig fra briksen, blev jeg svimmel, og det sortnede for øjnene. Jeg havde store smerter - meget værre end den værste mens, man kan forestille sig, og jeg kunne ikke stå helt op. Min gyn så helt forkert ud i hovedet, men jeg afslog at ligge ned (ville bare ud af hans kontor).

Jeg fik bakset mig ud i venteværelset, hvor sygeplejersken kom med et glas vand og prøvede at forklare mig, hvad der var sket. Det hænder åbenbart for nogle kvinder, at livmoderen nogle gange er ekstra følsom og trækker sig sammen. Blodtrykket falder, fordi alt blodet går til maven. Det burde ikke have nogen indflydelse på resultatet af IUI'en, da det er det yderste af livmoderen, som er irriteret. Senere, da jeg gik på toilettet, blødte det lidt, men hun forsikrede mig om, at det heller ikke har noget at sige, da sæden jo er kommet helt ind i livmoderen. Jeg læste et helt nummer af Billed-Bladet, inden jeg følte mig sikker på benene igen. Heldigvis var der ikke andre patienter i klinikken, fordi det er fredag.

Jeg var på cykel, men kunne slet ikke køre for smerte (smertestillende var desværre forbudt), så jeg gik ned forbi min mands arbejdsplads, som er i nede centrum. Han havde heldigvis tid, og det var dejligt med knus og omsorg, og så fik jeg også lige tudet lidt. Jeg var helt rundt på gulvet, fordi det gjorde så ondt.

Efter en lang og ubehagelig cykeltur hjem, kunne jeg endelig smide mig på sofaen. Det går heldigvis bedre nu, men jeg er virkelig sur over, at det skete. Det var jo meningen, at vi også skulle hygge lidt senere i dag - det anbefaler de for at maksimere chancen - men det er da bare det sidste, mit stakkels underliv har lyst til lige nu.
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

melinka
HugHej Majbritt... jeps kender godt de smerter alt for godt, har haft dem selv nogle gange, min gyn har scannet mig i mens jeg havde en tur og hun har fortalt, at det er livmoderen der laver nogle sammentrækninger....lige som den gør når man har en ve.. jeg kan næsten heller ikke stå på benene når jeg har mine smerter, og er også lige ved at besvime, men selv om det er det sidste man har lyst til, har jeg erfaret at det går hurtiger over, hvis jeg får gang i kroppen ved en gåtur eller sex...så på ham sødeGrinHugThumbsup

godbedring!!

HenrietteHall
Hug
Knus Henriette

Fik en skøn søn d. 29. oktober 2009, lavet helt på øko manér Grin
Fik endnu en skøn søn d. 23. januar 2012 Grin

www.bricksite.dk/brian_henriette
Cherrylady
lige et nysgerrigt spørgsmålBlush

hvorfor er smertestillende forbudt - har læst noget om det et andet sted også. Er det alle smertestillende eller en bestemt slags?

mener at huske at panodiller skulle være ok og kodymagnyl dem man ikke må tage?

til min første IVF fik jeg smertestillende med hjem så de må jo være okConfused
Redigeret af Cherrylady d. 08-02-2009 12:12

forglemmigej
Det var lægen, der sagde, at jeg ikke måtte tage smertestillende. Hvis jeg slet ikke kunne holde det ud, måtte jeg tage en Panodil, men det var bedst, hvis jeg lod være. Tja, forskellige læger siger forskelligt. Jeg klarede mig uden, og det lykkedes mig endda at overfalde manden (tak for dit råd, Melinka!) Wink
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

muser_
Hej Majbritt!

Vil bare ønske jer held og lykke! Krydser fingre for at den endelig er der! Hug

Knus

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gang i vægttabet - Boost din forbrænding! Ny artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 07-06-2013 10:04
øv 4 gange var så heller ikke lykkens gang, nogen succeshistorier ? Prøver at blive gravid 3 09-04-2013 17:33
7. gang var heller ikke lykkens gang Prøver at blive gravid 5 30-10-2012 19:36
10. forsøg var lykkens gang for os! Er blevet gravid 13 09-07-2012 13:25
Så er vi i gang :D Prøver at blive gravid 8 16-04-2012 09:31
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2