17. November 2017 20:26:27
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24419356
5898 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
BANGE
MariaE
Ja så blev det så min tur til at skulle starte på Metformin... Og er på en måde glad for det, men er osse mega bange for bivirkningerne... Hader at have det skidt.. Sad

På den anden side kan jeg ikke lade være med at grine lidt af mig selv, for jeg kan jo bare lade være med at læse alle de indlæg om hvor skidt man får det af Met. Blush..

Nåårh men jeg skal tage den første sammen med min aftensmad som jeg skal ha om lidt... Så kryds fingre for at jeg ikke ligger ude på toilettet i aften/nat og har det skidt Wink

melinka
Hej maria.
nej håber da ikke det går så galt, jeg startede med at tage en sammen med noget morgenmad, og det var ikke vær dag jeg fik det dårligt, men jo de dage var der også, men jeg fik nogle piller af min læge mod kvalme, til de dage hvor jeg havde maget kvalme, så jeg overlevede.....Grin nu går der meget langt imellem de dage,der kan godt gå måneder...Fingerscrossed for det går dig godt, ellers ved jeg der er nogen der starter mere stille op og tager kun en pille hver anden dag, den første måned, for at se hvordan de reagere på dem...

held og lykke
fra migSmile

LisbethLindblad
Hej Maria

Jeg ved ikke hvad for nogle skrækhistorier du har læst men synes du skal have andre perspektiver med Smile For mig var metformin (i fuld dosis) en stor forløsning som virkelig hjalp mig. Udslæt på hud forsvandt og jeg oplevede pludselig at have en mæthedsfornemmelse som jeg ikke har haft i mange år. Jeg var blot ked af at skulle stoppe da jeg blev gravid. Naturligvis er metformin alene ikke nok men jeg var også nød til at ændre livsstil men udover bedre velvære oplevede jeg også ikke at være så forbandet træt hele tiden - helt klart en positiv oplevelse og når jeg husker tilbage på starten synes jeg ikke den var slem - lidt ubehag men ellers intet! Smile
Har haft dokumenteret PCOS i ca. 2½ år og er nu gravid for 2. gang - af naturlig vej.

MariaE
Er der nogen af jer der har oplevet svimmelhed og hjertebanken når I får Metformin? Har heldigvis ikke fået bivirkninger som kvalme og opkast, men det her er lige så irriterende... Når jeg lægger mig i seng om aftenen kan jeg simpelthen ikke sove, hjertet banker HÅRDT ikke hurtigt bare hårdt og så får jeg ondt i musklerne... Har I prøvet det...?Confused

jc6700
Jeg fik kvalme og diarré af metformin, men ellers ingen bivirkning. Kan dog heller ikke lige spore virkningen på vægten, men jeg har en mindre tendens til at overspise om eftermiddagen. Accomplia derimod, der kan vi tale om bivirkninger, men det er jo kun når man er meget overvægtig man for dem, og de havde skam heller ingen virkning.

LisbethLindblad
Jeg mener at kunne huske at jeg havde hjertebanken - særligt om aftenen da jeg fik metformin, men det var kun de første måneder - så gik det væk og kom kun sjældent. min læge sagde det var normalt.
Har haft dokumenteret PCOS i ca. 2½ år og er nu gravid for 2. gang - af naturlig vej.

MariaE
Okay, så er jeg lidt mere rolig... Smile Var ved at være bange for at der var noget galt... Det skal lige siges at det virker på mig... Har allerede tabt 1,5 kg siden lørdag og har ikke lavet helt vildt om på noget spiser sundt og varieret som jeg plejer og så træner jeg i fitness 3 gange om ugen i stedet for 2 Smile Så er der kun 23 kg to go.. Jeg er optimist Grin

melinka
super mariaThumbsup

LisbethLindblad
Skideflot Maria - det virkede også for mig - ændrede min livsstil og røg på metformin og på 2½ måned smed jeg 10 kilo - jeg stoppede så igen fordi jeg blev gravid (og skal tage på igen) LOL - men det kan man jo ikke klage over Wink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Er så bange/nervøs 3×33 Normalvægtig med PCO 2 07-07-2013 23:52
Er bange for at jeg har en falsk positiv test , aargh Prøver at blive gravid 18 17-12-2011 10:06
Skal insemineres idag, men er bange for testdagen pga. Tidligere dårlig erfaring Prøver at blive gravid 4 21-10-2011 23:19
Gravid og bange Er blevet gravid 7 09-07-2011 19:30
Er pisse bange.... Er blevet gravid 4 13-06-2011 18:30
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0