05. Marts 2021 11:53:22
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31242855
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
PCO-Foreningen holder åbent hus
Annika Bagge
PCO-Foreningen holder åbent hus.

Som forsøg de kommende 3 måneder (til og med april), vil der den. 3. mandag i hver måned kl. 17.30 – 18.30 være mulighed for at møde andre der har PCO. Dette vil hver gang foregå i PCO-Foreningens tilholdssted: Den Gule Villa, Dirch Passers Allé 2, 2000 Frederiksberg.
Formålet med dette er at give medlemmer af foreningen, samt andre kvinder med PCO, en platform for at mødes og danne netværk. Derudover vil der være 1-2 bestyrelsesmedlemmer tilstede ved hvert arrangement. Arrangementerne er gratis og der vil blive serveret the og kaffe.

Datoerne er som følger: mandag d. 16. februar, d. 16. marts og d. 20. april.

Alle er velkomne

Med venlig hilsen

PCO-Foreningen

Lopschen
Hej

Jeg er helt ny her, da jeg kun lige har fået diagnosen PCOS.
Jeg kunne godt tænkte mig at besøge PCO-foreningnen, så jeg tænkte på om der er planer om flere åbent-hus arrangementer??

Venligst Lopschen
"Projekt baby" er taget ud af vores hænder - og er blevet et medicinsk forsøg, med tests, piller og kost omlægning, hvor modet svinder og motivet bag, langsomt bliver stadig mere uklart Sad

jensen
Ja det kunne altså være rart at høre noget, anything, fra pcoforeningen, der har ikke rigtig været givet lyd fra foreningen i et stykke tid nu.

Henner
Jeg er ked af at sige det, men jeg har kendt til PCOforeningen i flere år og har aldrig fået noget ud af den. Jeg synes siden er kedelig, uoverskuelig og indbyder slet ikke til noget. Jeg har flere gange i løbet af de sidste par år tænkt : nu skulle du måske tage dig sammen og sætte dig lidt ind i hvad pokker det er du fejler. Hver gang har jeg tjekket siden PCOinfo og lige så mange gange har jeg opgivet igen. Indtil en venlig sjæl på facebook gjorde mig opmærksom på denne her sideSmile Siden har mit liv været total forandret, takket være alle jeres gode råd og lyttende øre, min egen stædighed og Stines kostvejledning. Så jeg giver altså mere for denne her side end for PCOforeningenBlush
Redigeret af Henner d. 25-07-2009 10:23

Henner
Desuden har Annika som har oprettet dette indlæg for PCoforeningen ikke været aktiv her på forummet siden 6 april, og iflg PCOinfo er hun formand for PCOforeningen(ja var lige inde og lure, så lidt info fandt jeg da)Så kan man jo tænke lidt over det!! Ja undskyld min bøvsSad

hult
Jeg var selv til stede på PCO Foreningens sidste generalforsamling den 27. april 2009 og det virkede så lovende… men der er bare ikke rigtigt sket noget siden og det er bare så ærgerligt at det stadig halter så meget fra foreningens side.

Man fortalte at nu skulle der komme en ny og meget brugbar foreningshjemmeside og man havde betalt mange penge til et webdesign firma (var det omkring kr.20.000?) – den nye side har været oppe et godt stykke tid nu, men er stadig ikke brugbar, der står mest ’ Under konstruktion’ på næsten lige meget hvilket link man klikker på, mange links er slet ikke klik-bare. Er det så fordi at web design firmaet ikke er færdig med siden eller er det fordi at bestyrelsen selv skal gøre siden færdig med tekster og informationer?

Det er så forfærdeligt et dårligt billede ud af til for nye med PCO at de besøger foreningens hjemmeside og så ikke kan bruge den alligevel, det opfordrer jo ikke lige frem til at nye medlemmer melder sig til.

Ved generalforsamling anerkendte man PCO Forum og roste siden meget og var villig til at siderne linker til hinanden i stedet for, som det var et problem med den tidligere bestyrelse, at man så siderne som konkurrenter. Og det glædede mig utroligt meget at det endelig var nået dertil. Det blev også foreslået at jeg stillede op til bestyrelsen, men jeg takkede nej, da der er meget dagligt arbejde i at administrere PCO Forum og det er et arbejde jeg nyder og vil bruge mine ressourcer på, hvilket jeg ikke ville kunne hvis jeg også skulle være aktiv i foreningens bestyrelse.

Det er ikke kun foreningens hjemmeside der halter, f.eks. er der endnu ikke kommet referat fra generalforsamlingen i april, jeg har i hvert fald ikke modtaget det pr. e-mail som medlem og jeg har heller ikke været i stand til at finde et referat på foreningens side.

Når nogen stiller spørgsmål i PCO Forum henvendt til PCO Foreningen kommer der ingen svar, der er bare tavshed. Der er 5 medlemmer af PCO Foreningens bestyrelse, kan ikke være rigtigt at ikke en kan bruge lidt tid på at informere om hvad der foregår. Ros skal også være på sin plads, jeg har personligt haft god og positiv kontakt med Sara Fredslund, da jeg bestilte brochurer til at dele ud, der var hurtig og effektiv respons og brochurerne kom hurtigt med posten og Sara skrev endda og spurgte om de var nået frem.

At være i en foreningsbestyrelse er frivilligt og et stort arbejde, men hvordan skal vi alle vide hvad der egentligt foregår, og om der egentlig foregår noget, når vi bare mødes med tavshed?

Nogle taler om en ny forening men som en anden svarede: ”Og såfremt "vi" ikke er begejstrede for den forening, var det så ikke bedre at arbejde på at gøre den forening anderledes. Vi er jo ikke så mange og dermed stærke endnu, at to foreninger med samme formål ikke ville være at foretrække.” Der er så megen potentiale i den forening der allerede er, vi mangler bare at bestyrelsen gør noget ved det! Og ideerne til hvordan det skal eller kan gøres kan jo ikke mangle, der er så mange på PCO Forum der frivilligt gør et stort arbejde som også gavner foreningen, uden foreningens påskønnelse, desværre.

Jeg har på alle de brochurer jeg har modtaget fra foreningen skrevet PCO Forums webadresse på også, jeg kan ikke få mig selv til at sende folk til en side, der bare er ikke brugbar, nye PCO kvinder er så lost og søger desperat information om hvordan de får et bedre liv!

Som jeg altid siger: Sammen er vi stærke – men som tingene er nu vi halter desværre en del endnu!
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
jensen
Det er simpelthen bare ikke holdbart. Så må pco foreningen lukke ned, så nye kræfter kan træde til.
Det første læger siger når man får en diagnose er bl.a., at man skal prøve at opsøge foreningen for sygdommen.
Det ville jo direkte være pinligt i denne sammenhæng. Der er faktisk folk som ikke opnår den nødvendige støtte og hjælp så.
Jeg har fuld forståelse for, at sådan et foreningsarbejde kræver meget slid og tid. Men nu er det meget længe, at der ingen ting er sket med hjemmesiden. Desuden er der ingen fra foreningen som svarer på nogle af de spørgsmål der bliver rettet til foreningen her på siden.
Så må I i foreningen erkende og tilkendegive at det ikke kan køre rundt mere, og så må andre som har lyst og magter det tage over. Det er jeg sikker på, at der er nogen der vil.
Og så kunne det være, at vi kan få en patientforening som er til at være stolt af, og som kan hjælpe folk.
Desuden vil vi gerne have at læger får mere viden om pco, hvordan skal de få det med sådan en foreneing?
Håber at læger og andre finder denne side i stedet.
Men en forening har mange flere muligheder, og det er ærgeligt at vi ikke kan drage nytte af dem.

Jensen

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Åbent Hus Arrangement PCO Foreningen 1 09-06-2013 16:38
Åbent Hus Arrangement PCO Foreningen 1 17-03-2013 09:33
ÅBEN HUS i PCO-FORENINGEN PCO Foreningen 2 19-02-2013 12:54
PCO-foreningen inviterer til Åbent Hus PCO Foreningen 1 17-01-2013 13:54
PCO-foreningen inviterer til Åbent Hus Arrangement/jule hygge PCO Foreningen 1 04-12-2012 21:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke