22. Marts 2019 01:04:32
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27906391
6027 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
ØV ALTSÅ!!
MariaE
Ved I hva der er mest irriterende når man er på Metformin???????

AT MAN IKKE MÅ DRIKKE ALKOHOL!!!! Sad

Nu lyder jeg helt alko... Men bare rolig... Det er bare fordi jeg skal til tøse fest på lørdag, hvor vi skal i byen og hele molevitten... Og det skal lige siges at det ikke er så tit det sker at man sådan kommer ud og svinge mormor armene... I hvert fald ikke for mit vedkommende...

ØV ALTSÅ!!!

Skulle bare lige ud med det.... Blush

hult
Man må faktisk godt drikke en LILLE smule når man er på Metformin, nyde et glas vin i ny og næ, men da Metformin kan være ret hård ved leveren er det vigtigt at man drikker alkohol med måde.

Nogle kan få det rigtigt skidt hvis de drikker alkohol når de får Metformin, så det er bedst at gå forsigtigt frem og prøve at se hvordan man får det inden man evt. skal til fest.

Håber det bliver en god fest alligevel Smile
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
melinka
Hejsa.
Der er rigtig meget sukker i alkohol, så nu er det ikke godt hvis man er insulinresistent.
Men hvis man drikker med måde tror jeg alså ikke at der sker noget

jeg går da stadig i byen og drikker nogle øl og drinks.Jeg tager ikke min metformin den dag jeg skal drikke og jeg tager dem heller ikke dagen der på. det fungere fint for mig.
men det er vel forskelligt hvordan man reagereWinkBlush

Bimse
Hej.

Havde også hørt de vildeste skræk-historier om Metformin og alkohol, så jeg var ved at gå til i panik første gang jeg skulle ud og feste efter jeg var startet på pillerne. MEN der skete INTET farligt. Jeg frygtede jeg ville blive vildt dårlig som nogen havde beskrevet for mig især fordi jeg led frygteligt af bivirkninger under opstart på Metformin.

Jeg gør lige som Melinka og tager ikke den pille jeg skal til aften den dag jeg skal ud og alt afhængig af hvor vild festen blev, så springer jeg også næste morgens piller over.
Fungerer super for mig - men nu er det jo heller ikke ofte jeg gør det.

Lisette
Æv ja, det er surt, men nu tænker jeg mere på PCO og alkohol, ikke metformin: at der er så meget sukker i alkohol. Jeg drikker meget sjældent, men kan godt lige at drikke meget, når jeg så endelig går i byen, men det kan jeg ikke med alt det sukker, ÆV!
Hvad er der egentlig mindst sukker i/påvirker insulinniveauet mindst? Det er vel ren alkohol som vodka, ikke?
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Aviril
Jeg har nu drukket på metformin, men ved jeg at jeg skal til en større fest/begivenhed stopper jeg et par dage i forvejen med min metformin

MariaE
Hejsa tøser... Så har jeg været til fest... Og gjorde som nogle af I andre osse gør.. Tog ikke Metformin den dag og det gik fint..

Må ærligt indrømme at jeg var lidt ligeglad med min PCOS til festen mht. hvad jeg drak, hvor meget sukker der var i osv... Jeg synes livet nogen gange kan være surt nok men PCOS, og så når jeg for en gangs skyld skal ud og feste de der 3-4 gange om året så vil jeg have lov til bare at gøre som jeg har lyst uden at skulle tænke på hvor meget sukker der er i eller hvor meget franske kartofler feder... Men er osse klar over det absolut ikke er sundt det jeg gør... Blush

Lisette
Nu er det jo meget sjældent, du gør det, så I det store hele rykker det nok ikke ved så meget Grin
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Lopschen
Min venindes mor kom med et fint lille råd (ingen af dem har PCO - men det fungere alligevel):

Når du går i byen, så gør det med STIL!!

Altså - ikke drikke sig selv i gulvet så man vælter rundt som en anden 16-årig, men med måde ... som den vidunderlige, sofistikerede kvinde du KAN være Grin

Den tog jeg til mig - hvem vil ikke gerne være en vidunderlig, sofistikeret QINDE?? RoseRoseRose
"Projekt baby" er taget ud af vores hænder - og er blevet et medicinsk forsøg, med tests, piller og kost omlægning, hvor modet svinder og motivet bag, langsomt bliver stadig mere uklart Sad

Gee
Jeg vidste faktisk ikke at man ikke måtte drikke alkohol og Metformin, men da jeg har fået, i forbindelse med barnløshed, har jeg da heldigvis ikke drukket.
Nå jeg må nok hellere læse det der står på pakkenWink
Smile har været igennem 3 forsøg i Odense, 1 gang tabte jeg graviditeten efter 3 uger. Nu har jeg fået håbet igen, efter at jeg har købt bogen: Spis dig gravid. jeg ændrede kosten i maj, og jeg har tabt mig 7,5 kg og mit humør er blevet meget bedre. SÅ hvad kan jeg sige, der er mange gevindster ved at lægge kosten om. Så nu venter jeg bare på at storken og finder hjem til osSmile

Jeanette-maya
nej det har jeg godt læst. jeg tager dog bare ikke pillerne når jeg skal noget. gjorde jeg ihvertfald ikke i fredags da jeg skulle til koncert.

Kæmp for det gode liv

hult
Katjamo skrev:
Man må godt have et almindeligt alkoholforbrug når man er på metformin. Ingen problemer i det.

Man skal nu være lidt forsigtig dog, Metforminen kan alene ændre ens levertal, nogle kan opleve leversmerter under Metformin behandling, man skal have taget lever blodprøver (ALAT) inden man påbegynder behandlingen og igen efter et stykke tid.

Ved tidl. forespørgelse hos Lindenberg sagde han: "et glas vin eller 2 i ny og næ skader ikke".

Og så skal man også være meget opmærksom på vi, pga. vores PCO og insulinresistens, faktisk kan udvikle en ikke-alkoholisk fedtlever, dette ses blandt andet ved meget lavt SHBG tal - så så længe ens PCO ikke er under kontrol bør man nok indtage alkohol med måde.

Omkring fedtlever er beskrevet i 'Spis dig gravid' på siden 136/ALAT
I hope you dance

www.hultshome.dk

hult
Det skulle være fordi at Metformin kan være noget hård ved ens lever og hvis man så også drikker alkohol, som jo også kan være noget hård ved ens lever, så er det lige pludselig 2 ting man indtager der kan være hård ved ens lever.
I hope you dance

www.hultshome.dk

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Jeg har det altså underligt? Prøver at blive gravid 5 31-03-2011 21:19
Hvordan gør i altså? Kost og motion 12 03-03-2011 22:13